Koningkerk

OUDE KERK Wijkgemeente Martini

Bezoek website

vacature kerkelijk werker wijkgemeente Martini Voorburg

De Protestantse Wijkgemeente Martini in Voorburg is op zoek naar een kerkelijk werker met als eerste aandachtsgebied het pastoraat.

Het betreft een tijdelijke aanstelling van 0,5 FTE voor tenminste 1 jaar met eventueel uitzicht op een vast dienstverband.  De Protestantse Wijkgemeente Martini in Voorburg is een levendige gemeenschap van mensen die elkaar aanmoedigen en steunen om in het dagelijks leven volgeling te zijn van Jezus Christus. Wij komen samen in de Oude Kerk in het historische hart van Voorburg. Samen met wijkgemeente ‘de Open Hof’ vormen wij de Protestantse Gemeente Voorburg (deel van de Protestantse Kerk in Nederland). Wat wordt uw taak? • Pastorale zorg voor gemeenteleden en crisispastoraat. • Waarbij vooral de aandacht zal uitgaan naar oudere gemeenteleden. • Het verzorgen van rouwpastoraat en leiden van uitvaartdiensten.  • Samen met de ouderlingen vormgeven aan de herstructurering van het pastorale werk. • Het coördineren van het pastorale werk in onze wijkgemeente. • Toerusting van taakdragers in de kerk. • Een aantal keer per jaar een aandeel hebben in de vieringen, in samenwerking en overleg met de predikant. Wie bent u en wat verwachten we van u? • U bent in staat het levensverhaal van mensen te relateren aan Gods verhaal met mensen. • U hebt hart voor het pastoraat. • U wil meewerken aan veranderprocessen en het toerusten van taakdragers in de kerk. • U past qua theologisch profiel in een open confessionele stadsgemeente. • U bent in staat zelfstandig te werken, en u kunt ook constructief samen werken met de predikant, ambtsdragers en andere betrokken gemeenteleden; • U hebt minimaal een door de PKN erkende HBO-opleiding theologie voltooid; en staat geregistreerd als kerkelijk werker. • Een VOG verklaring Wat mag u van ons verwachten? • Een hartelijke en actieve kerkelijke gemeente met een betrokken kerkenraad en taakdragers. • Een dienstverband van 18 uur per week • Een aanstelling voor een jaar met eventueel uitzicht op verlenging • Salaris en arbeidsvoorwaarden conform de CAO van de Protestantse Kerk in Nederland. Meer informatie en sollicitatie Kijk voor meer informatie op onze website: www.oudekerkvoorburg.nl Of neem contact op met Arie-Jan van ’t Zelfde (voorzitter wijkkerkenraad / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) of dominee Leneke Marchand (predikant / Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.) Stuur uiterlijk 14 oktober een brief met motivatie en CV naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.